Jak przygotować się do ciąży?

Dodano:2024-06-27

Planowanie powiększenia rodziny to poważny krok, który zmienia każdą sferę życia. Kobieta, chcąc przygotować odpowiednie środowisko do rozwoju swojego maleństwa, powinna zadbać o kluczowe aspekty już w momencie planowania zajścia w ciąże. Badania potwierdzają, iż kondycja organizmu matki jest bardzo istotna dla rozwoju płodu, ale także rzutuje na wiele aspektów w późniejszych latach życia dziecka. Pierwszy „zestaw bakterii” jakie otrzymuje dziecko, w dużej merze zależy właśnie od matki i może mieć wpływ na późniejsze alergie dziecka, odporność wrodzoną, skłonności do otyłości czy zachorowań na cukrzycę typu 2.

5 rzeczy, o które warto zadbać na etapie planowania potomstwa:

Dieta – co jeść?

To, w jaki sposób odżywiasz się, jest niezwykle ważne dla Twojego zdrowia i samopoczucia zawsze. Tym bardziej rzutuje to na środowisko, w którym będzie rozwijał się maleńki człowiek. Dieta bogata w węglowodany proste oraz żywność wysokoprzetworzoną sprawia, że może nastąpić przerost grzyba Candida. Dochodzi również do stłuszczenia wątroby, narządy detoksykacyjne są obciążone, nie działają tak jak powinny. Co oznacza, że toksyczne substancje zaczynają krążyć w organizmie. Poza tym nadmierne spożycie cukrów zmniejsza działanie kwasu żołądkowego - pH żołądka rośnie, co oznacza, że trawienie i zabijanie szkodliwych substancji, jest utrudnione, składniki pożywienia zaczynają fermentować, powodując nieprzyjemne dolegliwości. Co istotne, produkty z dużą zawartością cukru, nie mają zbyt wiele wartości odżywczych, jedynie puste kalorie, które niespożytkowane w postaci energii, odkładają się w formie zbędnych kilogramów. Pamiętaj, że objadanie się nie służy w żadnym stanie. Niektórzy mówią, że będąc w ciąży, należy jeść za dwóch, prawda natomiast jest taka, że kobieta w ciąży powinna dostarczać stosunkowo więcej kalorii, w zależności od trymestru, gdzie w III jest to o około 500 kcal więcej niż normalnie. Dodatkowo warto upewnić się, które produkty nam służą, a które nie, by odpowiednio komponować dietę i skutecznie likwidować niedobory. Może się okazać, że mamy alergię czy nietolerancję pokarmową, która może wywoływać dodatkowe, niepożądane objawy lub nawet utrudniać zajście w ciąży. W takich sytuacjach koniecznie trzeba przyjrzeć się kondycji swoich jelit, bo ich nieszczelność może wywoływać alergie pokarmowe.

Jelita są ważne

Odporność bierze się z jelit. Poza tym badania potwierdzają, że ponad 80 % współczesnych chorób ma swoje źródło w jelitach. Dlatego, aby zadbać o zdrowie, trzeba zacząć właśnie od tego narządu. Na prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego między innymi wpływa dieta, stres oraz przyjmowanie leków. Pożywienie bogate w błonnik pokarmowy, który jest pożywką bakterii, pozwala na utrzymanie homeostazy bakteryjnej. Nagły i silny stres intensywnie wpływa na mikrobiom, zmniejszając populację bakterii. Przeprowadzone badania pokazują też destrukcyjne działanie antybiotyków na mikrobiom dziecka. Przyjmowanie przez matkę antybiotyków w drugim i trzecim trymestrze ciąży zwiększa o 84% ryzyko otyłości u dzieci w późniejszym wieku. Zanieczyszczenie środowiska, stresujący styl życia i niska jakość produktów spożywczych sprawia, że niezbędne jest sezonowe przyjmowanie probiotyków w celu zachowania homeostazy organizmu. Warto wybierać te z udowodnioną skutecznością, poparte badaniami klinicznymi. Bakteria Narine przywraca homeostazę organizmu, ma silne właściwości odpierania patogenów i wspierania układu pokarmowego. Jej skuteczne działanie potwierdzają liczne przypadki i historie ludzkie. Bakteria Narine ma szerokie zastosowanie nie tylko w dysbiozie jelit, ale także w ginekologii i położnictwie.  

Styl życia

Umiarkowana i regularna aktywność fizyczna ma wpływ na wiele aspektów. Oprócz kondycji, spalania kalorii i przerobienia ich na energię, wpływa też pozytywnie na układ trawienny oraz mikrobiom. Bakterie lubią ruch, pracują wtedy lepiej, co wpływa prawidłową perystaltykę jelit, wytwarzanie witamin czy przyswajanie składników mineralnych z pożywienia. Poza tym ruch jest potrzebny, aby niezwykle ważny układ limfatyczny działał, jak należy. Limfa zbiera wszystkie toksyczne substancje z organizmu i transportuje je do węzłów chłonnych za pomocną ruchu mięśni, stąd regularna, codzienna aktywność jest niezbędna. Zastój limfy może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, obrzęków, stanów zapalnych powodowanych przez szkodliwe substancje i wiele innych. Nie trzeba się zamęczać ćwiczeniami, które nie sprawiają nam przyjemności. Znajdź coś, co lubisz robić, opcji jest mnóstwo, ważne, abyś wybrała coś dla siebie i praktykowała to regularnie. Bardzo ważny jest też sen, dzięki któremu organizm regeneruje się i odpoczywa. Na styl życia również składa się sposób radzenia sobie ze stresem, który destrukcyjnie wpływa na samopoczucie i mikrobiom. Nagły lub przewlekły skutecznie niszczy żywe kultury bakterii, zaburza homeostazę, przez co organizm ludzki staje się bardziej podatny na infekcje.

Wizyta u ginekologa i nie tylko

Planując ciążę, zadbaj o regularne wizyty u specjalistów. Podstawowe badania są niezbędne, aby sprawdzić stan swojego zdrowia. Przed poczęciem warto skonsultować się z ginekologiem, ale także niezbędna jest wizyta u stomatologa. Odpowiednie zadbanie o jamę ustną ograniczy lub zupełnie wykluczy problem, jakim może być paradontoza. W ciąży w wyniku zmiany gospodarki hormonalnej osłabione i zaniedbane zęby, będą narażone na jeszcze większe ubytki. Zdarza się, że kobiety tracą zęby w ciąży, natomiast przeważnie jest to efekt wcześniejszych zaniedbań. Poza tym w I i II trymestrze, w wyniku zachodzących zmian w kobiecie, mogą pojawiać się mdłości i wymioty. Kwaśne soki żołądkowe podrażniają szkliwo, a do tego jeśli od razu po wymiotach umyje się zęby, zachodząca reakcja z pastą do zębów, wpływa bardzo szkodliwie.

Jakie suplementy wybrać?

Jest mnóstwo zestawów witamin oraz innych produktów dedykowanych kobietom w ciąży, rekomendowanych przez lekarzy. Natomiast przed poczęciem również warto zadbać o uzupełnienie niedoborów i najlepiej jak to możliwe przygotować środowisko dla przyszłego maleństwa. Kwaśne środowisko pochwy jest niezwykle ważne, ponieważ dzięki niemu następuje naturalna selekcja plemników ( przetrwają w nim tylko silne i zdrowe). Dlatego ważne jest zadbanie o homeostazę flory bakteryjnej pochwy i wsparcie jej pałeczkami kwasu mlekowego. Narum Vagine to probiotyk, który pod względem właściwości morfologicznych jest taki sam, jak pałeczki Doderlein naturalnie występujące w pochwie kobiet w wieku rozrodczym. Kuracje tym produktem warto zastosować od 1 do 3 miesięcy, w zależności od indywidualnych potrzeb. Aby oczyścić jelita i ułatwić wchłanialność makro i mikro elementów trzeba przeprowadzić detoksykacje organizmu. Najlepiej sprawdzą się w tym OFFToxic oraz Detox stosowane równocześnie przez minimum 21 dni. Bardzo ważne przy oczyszczaniu jest odpowiednie nawodnienie organizmu oraz eliminacja węglowodanów prostych (cukier, biała mąka, większość owoców). Oczyszczone jelita będą działały sprawniej i będą lepiej wchłaniały dostarczane witaminy czy mikroelementy. Uzupełnienie kwasu foliowego oraz witamina D to podstawa przed planowaną ciążą, dodatkowo przyszła mama powinna włączyć cynk, jod, wapń i magnez. Witaminę B9 powinien przyjmować również przyszły tata dziecka, na kilka tygodni przed zapłodnieniem. Niedobór kwasu foliowego w I trymestrze ciąży zwiększa ryzyko wad wrodzonych układu nerwowego dziecka, dlatego ta suplementacja jest niezwykle ważna. W celu przywrócenia homeostazy jelit oraz wzmocnienia odporności, należy przyjąć kurację probiotyczną. Skuteczna w działaniu i niezwykle silna jest bakteria Lactobacillus acidophillus Er-2 szczep 317/402 Narine. Dedykowane produkty marki Narum to gwarancja jakości, ale i oryginalności bakterii. Ten konkretnie szczep ma wysokie zdolności w zasiedlaniu ścian jelita oraz wypieraniu chorobowych drobnoustrojów. Na jelita wpływa wiele czynników, ale nad większością z nich możemy zapanować, bowiem od stanu jelit zależy kondycja człowieka i zdolność do zapadania na infekcje.

Kuracja, którą warto przeprowadzić zanim zajdziesz w ciążę:

  1. Oczyszczanie (zestaw No. 1 Pack & Detox)

Stosowanie:

Narum OFFToxic i Narum Detox przyjmujemy razem od pierwszego dnia.

Narum OFFToxic:

  • 3 razy dziennie po 1 kapsułce, 15-20 min. przed posiłkiem przez pierwsze 7 dni,
  • 2 razy dziennie po 2 kapsułki, 15-20 min. przed posiłkiem przez kolejne 14 dni.

Narum Detox:

  • pierwsze 7 dni - 1 kapsułka 2 razy dziennie; po 7 dniach - 2x2 kapsułki (przez minimum 15 dni).

Równocześnie należy stosować Narum Vagine dopochwowo 1-2 kapsułki dziennie. W zależności od potrzeby, obserwując swoje samopoczucie kurację kontynuować przez minimum 1 miesiąc aż do 3 miesięcy.

  1. Zdrowe jelita i odporność (Zestaw Fast Pack)

    Stosowanie:
     I etap: Narum Fast do końca opakowań,
      II etap: Narum Forte do końca opakowań,
     III etap: Narum Plus do końca opakowań.

Dawkowanie:

  • Narum Fast - 3 razy dziennie po 2 kapsułki, 15-20 min. przed posiłkiem,
  • Narum Forte - 3 razy dziennie po 2 kapsułki, 15-20 min. przed posiłkiem,
  • Narum Plus - 3 razy dziennie po 2 kapsułki, 15-20min. przed posiłkiem.

Uwaga: jeśli cierpisz na zaparcia przyjmuj Narum Forte 1 kapsułkę co 3 dzień. Dodatkowo należy włączyć rano Radioprotektanto 2-4 kapsułki, Narum Plus 2-4 kapsułki na noc oraz Lizozimo 50- 150 ml codziennie na noc do czasu uregulowania wypróżnień  i wtedy stopniowe zwiększanie dawki Narum Forte, aż do docelowego zalecenia powyżej.

Jeśli cierpisz na biegunki przyjmuj Narum Fast z rana od 2 do 4 kapsułek, na noc Narum Forte od 2 do 6 kapsułek. Dodatkowo Mumio Acidofilne 2 x dziennie po 1-2 kapsułki, Lizozimo 50-150 ml dziennie, a w razie długotrwałych biegunek, Travel 2 x po 3 kapsułki.

Copyrights © by Vitaway LLC, Vardanansts str., lane 2, bldg. 4/39, 0010, Armenia

Ukazane treści mają charakter informacyjny, nie zastępują kuracji lekarskich. Mogą być wykorzystywane przez użytkowników wyłącznie na własną odpowiedzialność. Zalecamy konsultacje z lekarzem.